Buddy bijna 4 weken

maandag 1 november 2010

Eindelijk Buddy thuis

Sorry , al een tijdje het blog niet meer bijgewerkt, maar daar gaat vanaf nu verandering in komen.
We hebben Buddy vorige week opgehaald, maar hebben het daardoor een beetje drukker daardoor is de website even op het tweede plan gekomen.
Ik zal nu eerst een update geven van de laatste 9 dagen.

Zaterdag 23 Oktober

De wekker gaat af om half 8 en das pas vroeg als je pas om 3 uur je bed in duikt.
Maar de reden is wel zo leuk dat het niet zo erg is om vroeg uit bed te komen.
We mogen namelijk vandaag eindelijk Buddy gaan halen.
Alle spullen in de auto en onderweg naar Lieren.
Hans rijd en ik val vandaag voor de verandering eens NIET in slaap in de auto.
Om 10 uur komen we aan bij Anja en worden zolas we gewend zijn weer hartelijk verwelkomt.
Tijdens een lekker kopje koffie/thee met Bergs kanon worden de laatste dingen doorgesproken over Buddy.
We krijgen ook het verslag te zien van de puppytest met het bijbehorende advies.
Met Anja en moeder Ietje.
Buddy is een stabiel/neutraal hondje wat erg oraal is aangelegd, maar dai was me de vorige keer al opgevallen.
Na een laatste foto rijden we om half 12 weer richting Brabant,ik zit achterin met buddy op mijn schoot.
Buddy vind autorijden helemaal niet leuk en dat laat hij heel de reis dus ook duidelijk merken.
Onderweg een keer gestopt om hem te laten plassen.

Thuisgekomen moet Buddy even alle stress van hem afhappen en hij bijt ook in alles wat hij ziet. In de eerste 5 minuten had hij de plant, de krantenbak,mijn sloffen, mijn broek en mijn vingers al te pakken gehad.
EINDELIJK THUIS, SLAPEN OP MIJN FAVORIETE PLEK >>> DE KEUKENMAT
Het duurt even voor hij een beetje tot rust komt.
We krijgen visite van Pa en Monique Rovers, Pa van Seeters, Lia met Anna en Roosje en 's avonds komt Monique ook nog langst.
Leuk om te zien dat mensen interesse hebben in ons maanetje.
's nachts gaat de doos mee naar boven en slaapt Buddy naast mij.
Hij slaapt van half 12 tot half 7 ..... heerlijk.

Zondag 24 oktober

Wat een kleine dondersteen is Buddy, hij speelt heel graag, maar moet echt leren dat hij niet steeds in mensen(dingen) moet bijten.
Het opvoeden is al begonnen.
Het eten smaakt Buddy erg goed het is een lust om te zien hoe snel hij zijn bakje leeg eet.
Van de spanning is Buddy aan de diaree, dus moeten we er nu wel wat vaker uit vandaag.
's middags gaat hij mee naar de Riethorst waar we op visite gaan bij moeder Jansen.
Hij gedraagd zich echt perfect, en het aaaaaaaaaaaaah is niet van de lucht.

We zijn er al wel achter dat Buddy erg vindingrijk is.
We hebben een kussen waar we mee op de grond met buddy kunnen spelen en kroelen  hij mag namlijk niet op de bank (al denkt hij daar zelf anders over).
Maar ging hij in eerste instantie steeds uit zochzelf in de bench liggen, ging hij nu steeds op de deken liggen.
Dus had ik de deken opgevouwen en op de krantenbak gelegd.
Hieronder het resultaat
Slim ben ik hè
Deze nacht slaap ik op de bank met Buddy in de doos naast mij, ik moet er om de 1.5 uur uit.

Maandag 25 october

Ik ben geradbraakt na een nacht op de bank, dus als Hans naar zijn werk is gaat Buddy terug de doos in en kan ik nog even "bij"slapen.
's Middags naar de dierenarts geweest,Monique was zo lief om mee te gaan, en Buddy heeft zijn eerste check up gehad bij de dierenarts, het was jammergenoeg niet Broekhuizen zelf, we maken gelijk een afspraak voor zijn eerste enting volgende week en dan is hij er wel.
Buddy ook even gewogen en hij weegt hier nu 4500 gram.
Verder gaat alles goed en is hij al wel een beetje gekalmeerd.
Het wandelen gaat in daglicht goed, maar als het donker is is het nogal moeilijk, hij wil dan liever niet mee.
Ook dit word weer een nachtje op de bank, want de diaree is nog niet voorbij.


Dinsdag 26 oktober

Ook deze nacht kwam Buddy nog steeds om de 1.5 uur, hij maakt me dan echt wakker en dat vind ik harstikke knap van 'm.

Ook is hij vandaag al even alleen thuis geweest.
Het wandelen gaat goed al moet je niet te veel mensen tegen komen want dan duurt het wandelen wel erg lang.
's Avonds op visite geweest bij Jan en Joke, en daar geeft hij echt het goeie voorbeeld door heel de avond braaf te gaan liggen slapen.
De ontlasting word al wat steviger dus dit word dan hoop ik ook de laatste avond op de bank.

Woensdag 27 oktober

Vannacht maar 1 keer uit bed gehoeven.
Buddy is een snelle leerling hij weet al erg goed dat hij moet gaat zitten om zijn eten te krijgen en als hij hoort dat hij een brave jongen is dan kijkt hij al van nou waar blijft mijn beloning dan.
's Avonds voor het eerst op cursus geweest in Nieuwendijk het gaat erg goed,Buddy is niet onder de indruk van de geluiden die gemaakt worden.
Als we terug in de auto stappen valt Buddy meteen als een blok in slaap.
Vandaag slaapt Buddy voor het eerst beneden in de bench en dat gaat echt helemaal goed.

Donderdag 28 oktober

Buddy vandaag weer meegenomen in de auto(in de doos naast mij).
Even naar de markt geweest (Bakker, slager en dierenwinkel). Het gaat erg goed....al zijn de kinderkoppen niet bepaald favoriet, maar dat
vind de baas ook niet.
Hij woog bij de dierenwinkel 5000 gram
Anita is vandaag uit het werk ook even langst geweest.Pa Rovers komt ook even op visite ....vind ik echt superleuk.
's Avonds zijn William en Yolanda langst geweest.

Vrijdag 29 Oktober

Ook vandaag is Buddy even alleen thuis geweest, ik moest boodschappen doen.
's Avonds is hij meegeweest naar de sporthal, waar hij zich voorbeeldig heeft gedragen.
Op af en toe wat spelen na heeft hij overal doorheen geslapen.

Zaterdag 30 Oktober

Samen naar de bakker geweest en bij de dierenwinkel(gewicht 5015 gram).
Het autorijden gaat steeds beter.
Henriëtte is met Thijs en Ilse langst geweest en het spelen gaat gelukkig al een stuk beter, hij loopt al niet meer continu te bijten.
Voor de rest van de dag rustig aangedaan.
We doen wel met regelmaat oefeningetjes met hem en ik moet zeggen dat hij het allemaal heel snel oppakt.
De oefening NEE begint hij nu aardig door te krijgen.

Zondag 31 Oktober

Hans heeft vandaag een tafeltennistoernooi dus die gaan we wegbrengen, ik loop eerst een rondje.
Buddy begint hard te blaffen als hij een grote rotweiler ziet.Van de week maar eens op cursus vragen hoe we hier het beste op kunnen reageren.
In de sporthal gaat het echt helemaal weer super en gaat hij weer lekker liggen slapen.
Het terugrijden naar huis in de doos gaat ook helemaal super.
thuis rustig aangedaan en toen we 'smiddags aan het wandelen waren kwam ik Pa en Lia nog tegen.
Buddy heeft nu ook het trekken aan de riem uitgevonden. (ook al weer een puntje voor op de cursus).
's Avonds Hans ook weer opgehaald en ook nu gaat Buddy ongestoord liggen slapen tussen alle herrie in.

Maandag 1 november

Vandaag lekker met Buddy gespeeld en wat foto's gemaakt


Een spelletje spelen.........Makkelijk hoor !!







Hoe kun je zo'n koppie nou iets weigeren ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Gelukkig kan ik dat wel
's Avonds in de Riethorst bij moeder Jansen op visite geweest, Monique moest ook werken dus die was helemaal door het dolle heen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten